Powrót do katalogu
Terminy szkolenia otwartego:
  • Potwierdzone
  • Planowane
  • Sugerowane
2017-09-04 1 400 / 2 dni Zgłoś chęć udziału
2017-09-27 1 400 / 2 dni Zgłoś chęć udziału
Pobierz kartę szkolenia
Nie znalazłeś pasującego terminu?
Zaproponuj własny termin. Postaramy się uruchomić nowy specjalnie dla Ciebie.
Szukasz programu "skrojonego na miarę"?
Zapytaj o szkolenie dedykowane lub napisz nam o swoich preferencjach.
Chcesz się uczyć w trybie weekendowym?

Czekamy na kontakt od Ciebie.

Zarządzanie projektami > Agile

Szkolenie: Zwinne zarządzanie projektami ze Scrum
[AGILE-SCRUM]

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i przećwiczenie w warsztatowej formie zagadnień metodyki Scrum i fundamentów Agile.

Adresaci szkolenia

Grupa docelowa szkolenia to zarówno stanowiska wyższego szczebla zarządczego jak dyrektorzy IT, kierownicy projektów, oraz osoby pełniące kluczowe aktywności przy realizacji projektu już w samym zespole projektowym. Na poziomie zespołu adresatami szkolenia są liderzy zespołów, analitycy, jak również programiści, testerzy. Szczególnie w kontekście zespołów zwinnych kiedy zespół jest interdyscyplinarny (posiada wiele kompetencji nie tylko programistycznych) w szkoleniu mogą wziąć udział również graficy, czy też administratorzy.

Wymagania przed szkoleniem

Minimalna znajomość podstawowych zwrotów z zakresu zarządzania projektami, udział w projektach w których współpracuje kilku osobowy zespół.

Czas i forma szkolenia

14 godzin (2 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Wstęp do Agile
    1. Dlaczego Agile?
    2. Jakie są główne założenia Agile?
    3. Jak działają mechanizmy Agile?
    4. Jak Agile może pomóc?
  2. Command & Control vs. Agile
    1. Model fabryki
    2. Funkcjonowanie działa
    3. Funkcjonowanie rakiety
    4. Filary Scrum
    5. Big Picture
  3. Proces
    1. Role
    2. Artefakty
    3. Wydarzenia
    4. Reguły
    5. + praktyki techniczne
  4. Wydarzenia
    1. Release Planning Meeting
    2. Sprint (Sprint Planning Meeting, Daily Scrum, Sprint Review, Sprint Retrospective)
    3. Backlog Grooming
  5. Praca zespołowa
    1. Wspólna odpowiedzialność
    2. Samoorganizacja
    3. Interdyscyplinarność
    4. Korzyść „właściwej” pracy zespołowej
  6. Role w Scrum
    1. Zespół
    2. Product Owner
    3. Scrum Master
  7. Zaangażowanie klienta
    1. Najczęstsze marnotrawstwo
    2. Strumień wartości
  8. Artefakty Scrum
    1. Product Backlog
    2. Sprint Backlog
    3. Product Increment
    4. Burndown
  9. Planowanie i szacowanie
    1. Historyjki użytkownika
    2. Jak tworzyć „dobre” historyjki
    3. Korzyści wymagań w formie historyjek
    4. Po co planować i kiedy planowanie zawodzi?
    5. Planning Poker
    6. Wizualizacja postępu prac
  10. Symulacja
    1. Gra symulacyjna
    2. Dyskusja
    3. Tematy zaawansowane

Opinie uczestników