Powrót do katalogu
Terminy szkolenia otwartego:
  • Potwierdzone
  • Planowane
  • Sugerowane
2017-08-28 3 500 / 5 dni Zgłoś chęć udziału
2017-09-18 3 500 / 5 dni Zgłoś chęć udziału
Pobierz kartę szkolenia
Nie znalazłeś pasującego terminu?
Zaproponuj własny termin. Postaramy się uruchomić nowy specjalnie dla Ciebie.
Szukasz programu "skrojonego na miarę"?
Zapytaj o szkolenie dedykowane lub napisz nam o swoich preferencjach.
Chcesz się uczyć w trybie weekendowym?

Czekamy na kontakt od Ciebie.

Inżynieria oprogramowania > Technologie mobilne > Android

Szkolenie: Programowanie aplikacji Android (kompleksowe - podstawy + zaawansowane)
[MOB-AND-KOMPL]

Wprowadzenie

System Android ciągle zyskuje na popularności. Ponad połowa urządzeń typu smartphone pracuje pod jego kontrolą, nie licząc tabletów, przystawek do telewizorów (STB), aparatów, a nawet lodówek. Przyczyną tego sukcesu jest w dużej mierze otwartość Androida oraz wsparcie ze strony firmy Google. Korporacja ta nieodpłatnie udostępnia narzędzia programistyczne oraz dokumentację systemu z przykładami, zachęcając tym samym stale nowych użytkowników do tworzenia aplikacji w środowisku Android.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności budowania aplikacji dla systemu Android. Modyfikowanie istniejących elementów interfejsu użytkownika dostarczanych przez SDK, oraz łączenie aplikacji mobilnych z istniejącymi aplikacjami webowymi w technologii J2EE. Zwrócimy także uwagę na tworzenie elastycznych interfejsów graficznych, dostosowujących się do różnych rozdzielczości ekranu, spotykanych na urządzeniach obsługiwanych przez Androida. Na koniec pokażemy proces publikacji w sklepie Google Play oraz co zrobić, aby zapewnić popularność naszej aplikacji.

Podczas szkolenia wykorzystujemy Java SE, Android SDK + środowisko Eclipse z wtyczką ADT.

Po zakończeniu szkolenia aktywny uczestnik:

  • potrafi tworzyć aplikacje Android od zera
  • zna architekturę systemu Android i sposób działania aplikacji
  • potrafi realizować ekrany (Activity) i przejścia pomiędzy nimi oraz korzystać z Fragmentów
  • potrafi wykorzystywać adaptery do wyświetlania danych w postaci list, siatek, galerii
  • potrafi wykonywać operacje w tle z wykorzystaniem klas AsyncTask oraz Service
  • potrafi informować użytkownika o zdarzeniach z wykorzystaniem notyfikacji i Toast’ów
  • potrafi przechowywać dane w plikach i bazie danych SQLite
  • potrafi przygotować i opublikować aplikację w sklepie Google Play

Adresaci szkolenia

Adresatami szkolenia są programiści oraz osoby z podstawową znajomością języka Java, które chcą poznać metody pisania aplikacji na platformę Android. Dodatkowo część zaawansowana zawiera również tematy i narzędzia, które zainteresują także bardziej doświadczonych programistów

Czas i forma szkolenia

35 godzin (5 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Wprowadzenie do systemu Android.
    1. Podstawy ADT.
    2. Struktura Projektu.
    3. Podstawowe komponenty aplikacji.
    4. Komunikacja między komponentami aplikacji.
    5. Uprawnienia aplikacji.
  2. Zasoby w systemie
    1. Rodzaje zasobów graficznych.
    2. Przechowywanie zasobów z uwzględnieniem podziału na zasoby dla konkretnych urządzeń.
    3. Odwołania się do zasobów.
  3. Budowanie aplikacji.
    1. Edytor graficzny.
    2. Łączenie komponentów widoku z kodem w języku Java.
    3. Dodawanie akcji do komponentów.
    4. Projektowanie przejść między komponentami aplikacji.
    5. Cykl życia komponentu
    6. Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji
  4. Modyfikowanie kontrolek aplikacji.
    1. ListView – tworzenie własnego wyglądu dla list.
    2. Tworzenie i obsługa menu.
    3. ActionBar – wykorzystanie w nawigacji po aplikacji.
    4. PopupDialog – komunikaty wymagające reakcji użytkownika.
    5. Notyfikacje dostępne w systemie android.
  5. Zapisywanie danych użytkownika.
    1. Wykorzystanie SharedPreferences.
    2. Obsługa plików.
    3. Użycie bazy danych SQLite.
  6. Operacje w tle
    1. AsyncTask – krótkotrwałe operacje
    2. Service – do czego służą.
    3. Cykl życia Service.
    4. Powiadamianie użytkownika o rezultacie usługi.
  7. Komunikacja aplikacji z usługami zewnętrznymi.
    1. Komunikacja z usługami zewnętrznymi z użyciem protokołu HTTP i serializacji JSON
    2. URLConnection i Apache Http Client - porównanie
    3. Pobieranie plików
  8. Fragmenty
    1. Tworzenie layoutów z wykorzystniem fragmentów
    2. Dedykowane layouty dla tabletów
    3. Fragmenty na starszych wersjach Androida – biblioteka Support v4
  9. BroadcastRecivery i intencje - komunikacja z systemem
    1. Tworzenie własnych BroadcastReceiver’ów
    2. Intenty ACTION_SEND i ACTION_SHARE
    3. BOOT_COMPLETED – uruchamianie usługi przy starcie aplikacji
  10. Funkcje telefonu
    1. Wysyłanie i odbieranie SMS
    2. Inicjowanie połączeń telefonicznych
    3. Dostęp do czujników (akcelerometr, kompas)
  11. Konta i synchronizacja
    1. Sync adapter i synchronizacja w tle
    2. Logowanie
    3. Zarządzanie kontami z poziomu systemu
  12. Lokalizacja:
    1. Pobieranie lokacji z GPS, WIFI, GSM
    2. Geocoder – tłumaczenie lokalizacji na adres
    3. Mapy z własnymi znacznikami
  13. Przydatne biblioteki zewnętrzne
    1. Action Bar Sherlock – Action Bar
    2. Roboguice – wstrzykiwanie zależności na Android
    3. GSON – mapowanie POJO ↔ JSON
    4. Facebook SDK
  14. Publikacja aplikacji
    1. Przygotowanie wersji release - podpisywanie
    2. Minimalizacja rozmiaru wynikowego apk
    3. Materiały potrzebne do publikacji
    4. Umieszczenie aplikacji w sklepie

Opinie uczestników

  • Serdecznie polecam to szkolenie ze względu na laboratoryjny charakter zajęć oparty na przykładach z dużą wartością paraktyczną.

    Kamil Koszlaga - programista J2EE - Accuratus