Powrót do katalogu

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Termin sugerowany
2019-09-23
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

3 500 / 5 dni
Zgłoś chęć udziału
Termin sugerowany
2019-10-14
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

3 500 / 5 dni
Zgłoś chęć udziału
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
Zgłoś chęć udziału

Inżynieria oprogramowania > Technologie mobilne > iOS

Szkolenie: Programowanie aplikacji iOS (kompleksowe - podstawy + zaawansowane)

Kod: [MOB-IOS-KOMPL]
Pobierz program

Wprowadzenie

iOS to platforma, która od początku istnienia tj. od 2007 roku przyciągała nie tylko klientów ale przede wszystkim programistów. Mimo, że Apple na początku nie umożliwiało oficjalnie na tworzenie i instalowanie aplikacji inżynierowie bardzo szybko znaleźli sposób na obejście problemu. 2008 rok był przełomowy kiedy każdego dnia pojawiało się coraz więcej aplikacji mobilnych pisanych z myślą o iPhonie. W tej chwili dostępnych w AppStore jest sporo ponad 700 tysięcy aplikacji napisanych z myślą i iPhonie, iPadzie oraz iPodzie Touch. Do połowy 2012 roku sprzedanych zostało ponad 400 milionów urządzeń napędzanych systemem iOS.

Na szkoleniu uczestnicy poznają nie tylko język Objective-C, w którym pisze się aplikacje, ale również SDK i API dostępne dla programistów piszących aplikacje na urządzenia z systemem iOS.

Cel szkolenia

Szkolenie koncentruje się przede wszystkim na praktycznym wykorzystaniu Objective-C i SDK iOS do tworzenia aplikacji mobilnych na platformę iOS (iPad oraz iPhone).

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się korzystać z narzędzia deweloperaskiego Xcode, w którym będą tworzone przykładowe aplikacje wykorzystujące dostępne na platformie API.

Po zakończeniu szkolenia aktywny uczestnik:

  • zna ideę tworzenia oprogramowania na platformie iOS,
  • Zna dobre praktyki dotyczące tworzenia interfejsu użytkownika;
  • Zna zasady dopuszczania aplikacji do sklepu AppStore;
  • potrafi tworzyć samodzielnie aplikację na iPada i iPhone'a z wykorzystaniem zaawansowanych API

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów Javy, C lub C++, którzy chcą nauczyć się tworzyć nowoczesne aplikacje na urządzenia przenośne firmy Apple. Kursanci muszą mieć dostęp do komputerów mac z środowiskiem developerskim.

Czas i forma szkolenia

35 godzin (5 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Wprowadzenie do Objective-C
    1. Zmienne, typy danych, inicjalizacja
    2. Wyrażenia sterujące wykonaniem
    3. Operatory
    4. Wskaźniki
    5. Struktury
    6. Tablice
    7. Funkcje
    8. Biblioteka standardowa
    9. Rzutowanie
  2. Programowanie obiektowe
    1. Koncepcja programowania obiektowego
    2. Tworzenie nowych typów i ich instancji
    3. Inicjalizacja
    4. Metody i komunikaty
    5. Dziedziczenie i polimorfizm
  3. Praca z Xcode
    1. Tworzenie i struktura projektu
    2. Omówienie podstawowych elementów edytora
    3. Zarządzanie plikami i zależnościami
    4. Konfiguracja, budowanie i uruchamianie projektu
    5. Edytor Nib
    6. Wykorzystanie dokumentacji
    7. Debuggowanie i testy jednostkowe
    8. Cykl życia projektu
  4. 4. Cocoa classes
    1. Omówienie najważniejszych typów
    2. Kategorie
    3. Protokoły
    4. Zdarzenia i notyfikacje
    5. Delegaty i źródła danych
    6. Zarządzanie pamięcią
    7. Komunikacja obiektów
  5. Budowanie aplikacji pod iOS
    1. Struktura i składniki typowej aplikacji
    2. Realizacja wzorca Model View Controller
    3. Budowa interfejsu z użyciem Interface Builder
    4. Lokalizacja
    5. Zasoby
    6. Biblioteki zewnętrzne (użycie CocaPods)
  6. Interfejs użytkownika
    1. Omówienie podstawowych kontrolerów widoku
    2. Budowa widoków i obsługa zdarzeń
    3. Zastosowanie mechanizmu AutoLayout
    4. Dostosowywanie interfejsu do różnych typów urządzeń
    5. Podstawowe animacje i efekty graficzne
    6. Rysowanie
    7. Obsługa gestów
  7. Programowanie wielowątkowe
    1. Tworzenie i kontrolowanie wykonania wątków
    2. Kolejki
    3. Zarządzanie pamięcią
  8. Praca z danymi
    1. Podstawowe operacje na plikach - Filemanager
    2. Ustawienia aplikacji i wykorzystanie Property Lists
    3. Praca z bazą SQLite
    4. Biblioteka FMDB
    5. Podstawy Core Data
    6. Wykonywanie żądań HTTP i parsowanie danych XML/JSON
    7. iCloud
  9. Multimedia
    1. Obsługa Audio i Video
    2. Dostęp zasobów urządzenia
      • Music Library
      • Photo Library
      • Address Book
      • Calendar
  10. Wykorzystanie MapKit i sensorów
    1. Wyświetlanie map
    2. Dodawanie znaczników
    3. Nakładanie warstw
    4. Geokodowanie i określanie kierunku
    5. Odczyt danych związanych z lokalizacją
  11. Badanie akceleracji i wykorzystanie żyroskopu

Opinie uczestników