Powrót do katalogu

VOUCHERY SZKOLENIOWE 2023/2024 R.
Kup w 2023 r.  - wykorzystaj do końca przyszłego roku!
Potrzebujesz wykorzystać budżet szkoleniowy w bieżącym okresie rozliczeniowym? Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Kupując voucher już teraz, zachowujesz gwarancję stałej ceny, a szkolenie możesz zrealizować w przyszłym roku.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
2 700 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału

Inne > Tworzenie gier

Szkolenie: Gry 3D w Unity – pierwsze starcie

Kod: [3D Unity]
Pobierz program

Wprowadzenie

Unity jest jednym z najpopularniejszych silników 3D do tworzenia interaktywnych gier i aplikacji. Jest jednocześnie środowiskiem w którym możemy wiele rzeczy wykonać manualnie lub zaprogramować w języku C#. Unity pozwala tworzyć aplikacje na wiele platform w tym PC, urządzenia mobilne, konsole do gier. Darmowa wersja Unity Personal, w który można tworzyć projekty komercyjne powoduje niski próg wejścia. Sam język C# jest jednym z najbardziej popularnych i konsekwentnie rozwijanych języków. Wejdź w świat Unity i twórz aplikacje 2D, 3D VR, AR czy też aplikacje mobilne. Szkolenie w formie warsztatowej w zdecydowanej większości pozwoli szybko uzbroić się w umiejętności tworzenia gier.

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie z podstawowymi zasadami pracy w edytorze Unity i obsłudze silnika. Stworzenie pierwszych prototypów gier wraz z instruktorem pomoże postawić pierwsze kroki w świecie gier i aplikacji interaktywnych 3D. Celem szkolenia jest jednocześnie zapoznanie z różnymi rodzajami aplikacji jakie można tworzyć w Unity. W trakcie szkolenia uczestnik napisze także pierwsze skrypty w języku C#, pozna składnię tego języka i podstawowe zasady jakimi rządzą się skrypty w Unity.

Adresaci szkolenia

Na szkolenie zapraszamy wszystkich, którzy chcą tworzyć trójwymiarowe aplikacje lub gry w silniku Unity. Ze szkolenia skorzystają także osoby planujące wejść na rynek pracy gamedev. Aby przystąpić do szkolenia, nie jest potrzebne wcześniejsze doświadczenie w grafice komputerowej czy programowaniu. Zajęcia prowadzone są od zupełnych podstaw.

Zdecydowana większość czasu to forma warsztatowa i utrwalanie wiadomości w praktyce. W trakcie szkolenia stworzysz kilka prototypów mini gier.

Czas i forma szkolenia

21 godzin (3 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

1. Podstawy
 przygotowanie Unity do pracy
 tworzenie i konfiguracja projektu
 organizacja pracy w Unity Hub
 interfejs edytora Unity i obsługa podstawowych sekcji programu
2. Budowanie scenerii gry
 tworzenie podstawowych brył 3D
 importowanie modeli do projektu
 sposoby na tworzenie własnych modeli
 tworzenie i przypisywanie podstawowych materiałów
 podstawowe oświetlenie sceny
3. Tworzenie rozległego terenu organicznego
 przygotowanie Terrain Tools
 kształtowanie topologii
 pokrywanie warstw terenu teksturami
 rozmieszczanie drzew
 detalowanie terenu trawą, kamieniami itp.
4. Hierarcha obiektów
 budowanie hierarchii obiektów
 przeliczanie pozycji, rotacji i skali obiektów zależnych
 sposoby pracy z hierarchią i podstawowe zastosowania
5. Prefaby w Unity
 czym są i kiedy się przydają
 jak je tworzyć
 jak je aktualizować
 jak zagnieżdżać prefaby
6. Kamera
 podstawowe zasady pracy z kamerą
 modyfikacja parametrów kamery w trakcie gry
 wiele kamer w projekcie i przełączanie między nimi
 renderowanie z dwóch kamer jednocześnie (Efekt lusterka, CCTV lub minimapy)
7. Animacje w Unity
 zasady tworzenia animacji typu Timeline w Unity
 różnica pomiędzy animacją w Unity a w programach typu Adobe Premiere czy Sony Vegas
 praca na klatkach kluczowych
 praca na krzywych
 animowanie pod-obiektów
8. Interakcja w projekcie
 budowa i sposób działania skryptów
 składnia i podstawowe informacje o języku C#
 pierwszy skrypty do sterowania obiektami w grze
 gotowe komponenty do wykorzystania
 komunikacja pomiędzy komponentami
 włączanie i wyłączanie komponentów w trakcie działania gry
 bardziej rozbudowane konstrukcje w C#
 uruchamianie dźwięków i ich konfiguracja
 wstęp do interfejsu użytkownika
 tworzenie interaktywnych przycisków
 tworzenie paneli grupujących przyciski
9. Kompilowanie aplikacji
 przygotowanie sceny do kompilacji
 konfigurowanie parametrów kompilacji
 kompilacja i testowanie aplikacji
 zasady poprawnego dostarczania skompilowanej aplikacji

Opinie uczestników