Powrót do katalogu

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Termin sugerowany
2021-06-01
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

2 200 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału
Termin sugerowany
2021-06-21
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

2 200 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
Zgłoś chęć udziału

Inne > Tworzenie gier

Szkolenie: Gry 3D w Unity – pierwsze starcie

Kod: [3D Unity]
Pobierz program

Wprowadzenie

Unity jest jednym z najpopularniejszych silników 3D do tworzenia interaktywnych gier i aplikacji. Jest jednocześnie środowiskiem w którym możemy wiele rzeczy wykonać manualnie lub zaprogramować w języku C#. Unity pozwala tworzyć aplikacje na wiele platform w tym PC, urządzenia mobilne, konsole do gier. Darmowa wersja Unity Personal, w który można tworzyć projekty komercyjne powoduje niski próg wejścia. Sam język C# jest jednym z najbardziej popularnych i konsekwentnie rozwijanych języków. Wejdź w świat Unity i twórz aplikacje 2D, 3D VR, AR czy też aplikacje mobilne. Szkolenie w formie warsztatowej w zdecydowanej większości pozwoli szybko uzbroić się w umiejętności tworzenia gier.

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznanie z podstawowymi zasadami pracy w edytorze Unity i obsłudze silnika. Stworzenie pierwszych prototypów gier wraz z instruktorem pomoże postawić pierwsze kroki w świecie gier i aplikacji interaktywnych 3D. Celem szkolenia jest jednocześnie zapoznanie z różnymi rodzajami aplikacji jakie można tworzyć w Unity. W trakcie szkolenia uczestnik napisze także pierwsze skrypty w języku C#, pozna składnię tego języka i podstawowe zasady jakimi rządzą się skrypty w Unity.

Adresaci szkolenia

Na szkolenie zapraszamy wszystkich, którzy chcą tworzyć trójwymiarowe aplikacje lub gry w silniku Unity. Ze szkolenia skorzystają także osoby planujące wejść na rynek pracy gamedev. Aby przystąpić do szkolenia, nie jest potrzebne wcześniejsze doświadczenie w grafice komputerowej czy programowaniu. Zajęcia prowadzone są od zupełnych podstaw.

Zdecydowana większość czasu to forma warsztatowa i utrwalanie wiadomości w praktyce. W trakcie szkolenia stworzysz kilka prototypów mini gier.

Czas i forma szkolenia

21 godzin (3 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

1. Podstawy
Przygotowanie Unity do pracy
Tworzenie i konfiguracja projektu
Organizacja pracy w Unity Hub
Interfejs edytora Unity i obsługa podstawowych sekcji programu
2. Budowanie scenerii gry
Tworzenie podstawowych brył 3D
Importowanie modeli do projektu
Sposoby na tworzenie własnych modeli
Tworzenie i przypisywanie podstawowych materiałów
Podstawowe oświetlenie sceny
3. Tworzenie rozległego terenu organicznego
Przygotowanie Terrain Tools
Kształtowanie topologii
Pokrywanie warstw terenu teksturami
Rozmieszczanie drzew
Detalowanie terenu trawą, kamieniami itp.
4. Hierarcha obiektów
Budowanie hierarchii obiektów
Przeliczanie pozycji, rotacji i skali obiektów zależnych
Sposoby pracy z hierarchią i podstawowe zastosowania
5. Prefaby w Unity
Czym są i kiedy się przydają
Jak je tworzyć
Jak je aktualizować
Jak zagnieżdżać prefaby
6. Kamera
Podstawowe zasady pracy z kamerą
Modyfikacja parametrów kamery w trakcie gry
Wiele kamer w projekcie i przełączanie między nimi
Renderowanie z dwóch kamer jednocześnie (Efekt lusterka, CCTV lub minimapy)
7. Animacje w Unity
Zasady tworzenia animacji typu Timeline w Unity
Różnica pomiędzy animacją w Unity a w programach typu Adobe Premiere czy Sony Vegas
Praca na klatkach kluczowych
Praca na krzywych
Animowanie pod-obiektów
8. Interakcja w projekcie
Budowa i sposób działania skryptów
Składnia i podstawowe informacje o języku C#
Pierwszy skrypty do sterowania obiektami w grze
Gotowe komponenty do wykorzystania
Komunikacja pomiędzy komponentami
Włączanie i wyłączanie komponentów w trakcie działania gry
Bardziej rozbudowane konstrukcje w C#
Uruchamianie dźwięków i ich konfiguracja
Wstęp do interfejsu użytkownika
Tworzenie interaktywnych przycisków
Tworzenie paneli grupujących przyciski
9. Kompilowanie aplikacji
Przygotowanie sceny do kompilacji
Konfigurowanie parametrów kompilacji
Kompilacja i testowanie aplikacji
Zasady poprawnego dostarczania skompilowanej aplikacji

Opinie uczestników