Powrót do katalogu

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
1 200 / 1 dni
Zgłoś chęć udziału

Inne > Analiza danych

Szkolenie: Analiza i raporty w Looker Studio (dawniej Google Data Studio)

Kod: [Looker-Studio]
Pobierz program

Wprowadzenie

Business Intelligence (BI) jest zbiorem praktyk, działań oraz technologii, które przekształcają dane w użyteczne informacje biznesowe. Istotą BI jest bazowanie na ogromnych ilościach informacji, które same w sobie nie mają żadnej wartości, natomiast zestawione razem, z zastosowaniem odpowiednich mechanizmów oraz technik prezentacji - stanowią doskonały materiał do analiz oraz przewidywań w kontekście tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. BI skupia dziedziny oraz technologie takie jak: statystyka, ekonometria, badania operacyjne, sztuczna inteligencja, bazy danych, raportowanie biznesowe, analityka, data mining, czy też benchmarking. Nowym programem BI, którego popularność rośnie coraz bardziej jest Looker Studio.

Cel szkolenia

  • poznasz od podstaw działanie Looker Studio (dawniej: Google Data Studio) - prostego narzędzia online do tworzenia dashboardów i automatyzacji raportowania z wykorzystaniem wielu różnych źródeł danych
  • nauczysz się łączyć dane z wielu różnych źródeł takich jak Google Sheets, pliki CSV, bazy danych MySQL czy Google BigQuery w jednym miejscu, co pozwoli Ci na skrócenie czasu dostępu do danych i zaoszczędzeniu czasu w procesach raportowania
  • dowiesz się, jak efektywnie pozyskiwać dane, tworzyć czytelne i estetyczne wizualizacje, które wspomagają procesy podejmowania decyzji biznesowych
  • poznasz konkretne funkcjonalności Looker Studio, które pomogą Ci zamienić przeciętne raporty i nieczytelne dokumenty w historie opowiedziane danymi

Adresaci szkolenia

Dla kogo jest to szkolenie?
  • analityków i inżynierów danych
  • osób zajmujących się przetwarzaniem i analizą danych, które chcą zautomatyzować proces raportowania i poprawić sposób, w jaki komunikują informacje wynikające z danych
  • specjalistów pracujących w ekosystemie Google (Marketing Platform, Cloud), którzy chcą podnieść umiejętności w zakresie raportowania

Czas i forma szkolenia

7 godzin (1 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

       1. Wprowadzenie do wizualizacji danych i Looker Studio

·        najważniejsze pojęcia wizualizacji danych - co cechuje dobry dashboard?

·        raporty, a dashboardy - najważniejsze różnice w tworzeniu założeń projektowych

·        interfejs i układ narzędzia - z czego składa się Looker Studio

·        wykresy, które przyciągają uwagę - dobry, zły i brzydki

       2. Podstawowe funkcje i praca z interfejsem Looker Studio

·        tabele i wykresy - przegląd najważniejszych typów wykresów dostępnych w Looker Studio oraz przykłady ich wykorzystania i zastosowania w raportowaniu

·        projektowanie komponentów dashboardu - praca z interfejsem Looker Studio (wymiary, metryki, filtry, porównania, ostylowanie i wygląd wykresu - ćwiczenia praktyczne)

·        wstawianie i zarządzanie elementami sterującymi (filtry, zakres dat, kontrola danych)

·        obrazy, kształty i inne elementy - umieszczanie w dashboardzie dodatkowych komponentów

·        filtrowanie danych z wykorzystaniem filtrów, parametrów i segmentów w źródłach danych

·        eksploracja danych danych z wykorzystaniem obszaru analizy danych

       3. Źródła danych w Looker Studio

·        import danych z arkuszy Google (Google Sheets) i plików CSV

·        połączenie z bazami danych (MySQL, PostgreSQL) oraz Cloud SQL

·        pobieranie danych z hurtowni danych na przykładzie BigQuery i Amazon Redshift

·        integracja z danymi w ekosystemie Google: Analytics, Ads

·        wykorzystanie connectorów firm trzecich do pobierania danych z innych źródeł

·        data blending - łączenie danych z różnych źródeł w jeden zbiór danych

·        tworzenie niestandardowych metryk i wymiarów (calculated fields) w źródłach danych

       4. Ustawienia raportów w Looker Studio

·        konfigurowanie motywu i dostosowywanie układu dashboardu

·        zarządzanie ustawieniami stron w złożonych dashboardach

·        narzędzia zewnętrzne przydatne podczas wizualizacji danych

·        śledzenie interakcji użytkowników z zawartością raportów z wykorzystaniem Google Analytics

       5. Współdzielenie raportów z innymi użytkownikami

·        ustawienia publikowania i wersjonowanie plików

·        metody udostępniania raportów Looker Studio

·        konfiguracja cyklicznej wysyłki raportów na e-mail

·        umieszczanie raportu jako obiektu w zewnętrznych narzędziach

·        eksport danych do PDF i Google Sheets


Opinie uczestników

  • Praktyczne podejście do tematu, nie było "czytania z kartki", tylko prowadzący też napotykał problemy i starał się je rozwiązać zawsze skutecznie :)

    Project Manager - RTB HOUSE