7 godzin (1 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.
1. Wprowadzenie do wizualizacji danych i Looker Studio
· najważniejsze pojęcia wizualizacji danych - co cechuje dobry dashboard?
· raporty a dashboardy - najważniejsze różnice w tworzeniu założeń projektowych
· interfejs i układ narzędzia - z czego składa się Looker Studio
· wykresy, które przyciągają uwagę - dobry, zły i brzydki
2. Podstawowe funkcje i
praca z interfejsem Looker Studio
· tabele i wykresy - przegląd najważniejszych typów wykresów dostępnych w
Looker Studio oraz przykłady ich wykorzystania i zastosowania w raportowaniu
· projektowanie komponentów dashboardu - praca z interfejsem Looker Studio
(wymiary, metryki, filtry, porównania, ostylowanie i wygląd wykresu - ćwiczenia
praktyczne)
· wstawianie i zarządzanie elementami sterującymi (filtry, zakres dat, kontrola
danych)
· obrazy, kształty i inne elementy - umieszczanie w dashboardzie dodatkowych
komponentów
· filtrowanie danych z wykorzystaniem filtrów, parametrów i segmentów w
źródłach danych
· eksploracja danych danych z wykorzystaniem obszaru analizy danych
3. Źródła danych w Looker
Studio
· import danych z arkuszy Google (Google Sheets) i plików CSV
· połączenie z bazami danych (MySQL, PostgreSQL) oraz Cloud SQL
· pobieranie danych z hurtowni danych na przykładzie BigQuery i Amazon
Redshift
· integracja z danymi w ekosystemie Google: Analytics, Ads
· wykorzystanie connectorów firm trzecich do pobierania danych z innych
źródeł
· data blending - łączenie danych z różnych źródeł w
jeden zbiór danych
· tworzenie niestandardowych metryk i wymiarów (calculated fields) w
źródłach danych
4. Ustawienia raportów w
Looker Studio
· konfigurowanie motywu i dostosowywanie układu dashboardu
· zarządzanie ustawieniami stron w złożonych dashboardach
· narzędzia zewnętrzne przydatne podczas wizualizacji danych
· śledzenie interakcji użytkowników z zawartością raportów z wykorzystaniem
Google Analytics
5. Współdzielenie raportów
z innymi użytkownikami
· ustawienia publikowania i wersjonowanie plików
· metody udostępniania raportów Looker Studio
· konfiguracja cyklicznej wysyłki raportów na e-mail
· umieszczanie raportu jako obiektu w zewnętrznych narzędziach
· eksport danych do PDF i Google Sheets