Powrót do katalogu
Termin sugerowany
2017-11-27
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

3 500 / 5 dni
Zgłoś chęć udziału
Termin sugerowany
2017-12-18
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

3 500 / 5 dni
Zgłoś chęć udziału
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
Zgłoś chęć udziału

Inżynieria oprogramowania > Technologie mobilne > Windows Mobile

Szkolenie: Programowanie aplikacji mobilnych Windows 10 Mobile z XAML i C#
[MOB-WIN10]
Pobierz program

Wprowadzenie

Urządzenia mobilne zrewolucjonizowany świat oraz sposób pisania aplikacji. Microsoft wraz z Windows 10 wprowadził nową platformę Universal Windows Platform, która umożliwia tworzenie uniwersalnych aplikacji. Oznacza to, że programista pisze raz aplikację, a następnie może ją uruchomić na dowolnym urządzeniu, np. na desktopie, tablecie lub smartfonie, bez potrzeby tworzenia osobnych projektów tak jak to było wcześniej. Dzięki temu spadają koszty wytwarzania oprogramowania, a użytkownicy mogą wygodnie używać aplikacji na różnych urządzeniach.

Na szkoleniu dowiesz się w jaki sposób pisać uniwersalne aplikacje ze szczególnym naciskiem na aplikacja mobilne. Utworzymy aplikację na telefon z Windows 10 Mobile. Przejdziemy przez cały cykl tworzenia aplikacji z zachowaniem dobrych praktyk.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności programowania biznesowych aplikacji mobilnych w Windows 10, korzystając z XAML i C#.

W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się również z zasobami MSDN, a także narzędziami wspierającymi rozwój oprogramowania, takimi jak Microsoft Visual Studio.

Środowisko

  • Windows 10
  • Visual Studio 2015 Community
  • Windows 10 SDK
  • Microsoft Emulator for Windows 10 Mobile

Adresaci szkolenia

Grupa docelowa szkolenia to programiści aplikacji desktopowych i mobilnych, którzy chcą tworzyć aplikacje mobilne dla Windows 10.

Zalecane uczestnictwo w szkoleniu [MS-C#-5-VS] Programowanie w C# 5.0 z Visual Studio 2013 (ang. Programming C# 5.0 with Visual Studio 2013).

Czas i forma szkolenia

35 godzin (5 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Wprowadzenie
    1. Omówienie Universal Windows Platform
    2. Rodziny urządzeń (Device Family)
    3. Porównanie UWP z Windows Mobile i Windows Phone
  2. Windows 10
    1. Urządzenia obsługiwane przez Windows 10
    2. Przygotowanie środowiska
  3. Pierwsza aplikacja
    1. Utworzenie pierwszej aplikacji UWP
    2. Struktura projektu
    3. Określanie obsługiwanej rodziny urządzeń (Device Family)
    4. Uruchamianie aplikacji na emulatorze
    5. Uruchamianie aplikacji na urządzeniu
  4. Visual Studio 2015
    1. Zapoznanie z narzędziem Visual Studio 2015
    2. Kompilacja, Debugowanie
  5. XAML
    1. Co to jest XAML
    2. Elementy, atrybuty, MarkupExtensions
    3. Konwertery
  6. Projektowanie interfejsu użytkownika
    1. Kontrolki LayoutControl (Grid, StackPanel)
    2. Kontrolki ContentControl (Button, TextBlock, TextBox, Image)
    3. Kontrolki ItemsControl (ListBox, ListView, GridView)
  7. Stylizacja aplikacji
    1. Style (Styles)
    2. Szablony kontrolek (Templates)
    3. Zasoby (Resources)
    4. Wyzwalacze (Triggers)
  8. Tworzenie uniwersalnych widoków
    1. VisualStateManager
    2. Adaptive Trigger
    3. Tworzenie własnego Adaptive Trigger
    4. RelativePanel
    5. Dostosowanie widoku do urządzenia (Device Specific View)
    6. Tworzenie aplikacji typu HamburgerMenu (SplitView)
  9. Tworzenie uniwersalnego kodu
    1. Rozszerzenia platformy (Platform Extensions)
    2. Sprawdzanie dostępności funkcji
    3. Użycie Platform Specific Analyzer
  10. Wiązanie danych (Binding)
    1. Wiązanie kontrolek z danymi
    2. Binding standardowy
    3. Binding skompilowany
    4. Bindowanie elementów
    5. Tworzenie własnego konwertera
  11. Optymalizacja XAML
    1. Progressive Rendering
    2. Deferred Loading
  12. Nawigacja
    1. Page
    2. NavigationService
    3. Przejścia pomiędzy widokami (Transitions)
  13. Usługi sieciowe
    1. Dostęp do usług sieciowych REST API
    2. HttpClient
  14. Zdarzenia (Events)
    1. Omówienie RoutedEvents
    2. Definiowanie obsługi zdarzeń
    3. Przechwytywanie zdarzeń
  15. Zastosowanie wzorca MVVM
    1. Implementacja IPropertyChanged
    2. Implementacja ICommand
  16. Zarządzanie plikami
    1. Tworzenie i odczytywanie plików (StorageFile)
    2. Wybór folderu
  17. Grafika i animacja
    1. Rysowanie kształtów
    2. Używanie pędzli
    3. Animacje
    4. Transformacje
    5. Visual Layer
  18. Urządzenia, czujniki i bateria
    1. Czujniki kierunku, orientacji, przesunięcia
    2. Obsługa Bluetooth
  19. Audio wideo
    1. Przechwytywanie zdjęć i filmów z aparatu
    2. Wykrywanie twarzy na zdjęciach i filmach
  20. Mapy i lokalizacja
    1. Wyświetlanie mapy
    2. Pobieranie i wyświetlanie lokalizacji użytkownika
  21. Interakcja z użytkownikiem
    1. Klawiatura
    2. Mysz
    3. Rysik
    4. Dotyk
    5. Rozpoznawanie mowy
  22. Dynamiczne kafelki i powiadomienia
    1. Dynamiczne kafelki
    2. Powiadomienia
  23. Lokalizacja
    1. Tłumaczenie aplikacji z użyciem Multilingual App Toolkit
  24. Baza danych
    1. Operacje CRUD za pomocą Entity Framework Core i SQLite
  25. Komunikacja pomiędzy aplikacjami
    1. Współdzielenie danych takich jak tekst, linki, zdjęcia (Sharing Contract)
    2. Pobieranie współdzielonej zawartości
    3. Obsługa schowka
  26. Cykl życia aplikacji
    1. Omówienie stanów aplikacji
    2. Przechwytywanie zdarzeń zmiany stanów aplikacji
  27. Wywoływanie aplikacji w tle
    1. Tworzenie i rejestrowanie zadania w tle
  28. Aplikacja z usługą (App Service)
    1. Tworzenie usługi w aplikacji
    2. Wywołanie usługi z innej aplikacji
  29. Tworzenie pakietu
    1. Konfigurowanie pakietu
    2. Tworzenie pakietu
    3. Publikowanie pakietu poza sklepem
  30. Sklep
    1. Monetyzacja
    2. Wyświetlanie reklam

Opinie uczestników