Powrót do katalogu

VOUCHERY SZKOLENIOWE 2023/2024 R.
Kup w 2023 r.  - wykorzystaj do końca przyszłego roku!
Potrzebujesz wykorzystać budżet szkoleniowy w bieżącym okresie rozliczeniowym? Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Kupując voucher już teraz, zachowujesz gwarancję stałej ceny, a szkolenie możesz zrealizować w przyszłym roku.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
2 500 / 2 dni
Zgłoś chęć udziału

Back-End > Java

Szkolenie: Programowanie w języku Java (weekend 1)

Kod: [J-PD-W1]
Pobierz program

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności programowania w języku Java.

W trakcie kursu uczestnicy zapoznają się również z zasobami Java Community, a także narzędziami wspierającymi rozwój oprogramowania, przede wszystkim Eclipse. Bezpośrednim celem tego szkolenia nie jest przygotowanie do egzaminów Oracle; większy nacisk położony jest na ćwiczenia praktyczne, a wybór tematów nie jest ściśle ograniczony do zakresu wymaganego podczas certyfikacji. Sprawdź także nasze szkolenia z przygotowaniem do egzaminów Java: OCPJP6OCAJP7 i OCPJP7.

Adresaci szkolenia

Adresatami szkolenia są programiści lub przedstawiciele innych zawodów pragnących posiąść umiejętności programowania w języku Java. Mile widziana jest podstawowa znajomość programowania w dowolnym języku.

Czas i forma szkolenia

14 godzin (2 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Java – wstęp
    1. podstawy języka
    2. kompilacja i uruchamianie
    3. dokumentacja
    4. zasoby internetowe
  2. Narzędzia
    1. Eclipse
    2. narzędzia kontroli wersji i wspierające pracę zespołową
  3. Podstawy składni języka Java
    1. podstawowe pojęcia oraz słowa kluczowe
    2. typy danych: proste, obiektowe, tablice
    3. deklaracje klas, interfejsów, metod, zmiennych oraz modyfikatory dostępu
    4. operatory i przekazywanie argumentów metod
    5. instrukcje sterujące wykonaniem programu
  4. Programowanie obiektowe
    1. idea programowania obiektowego
    2. klasy, klasy abstrakcyjne i interfejsy
    3. dziedziczenie i polimorfizm
    4. dziedziczenie a modyfikatory dostępu
    5. agregacja i kompozycja – rozważania projektowe
  5. Zaawansowane elementy języka Java
    1. klasy wewnętrzne, klasy anonimowe, finalne, statyczne
    2. wyrażenia lambda, podstawy funkcyjności w Javie (od Java SE 8)
    3. wyjątki i błędy – hierarchia, wyjątki a polimorfizm
    4. adnotacje
    5. asercje
    6. garbage collector
  6. Kolekcje
    1. hierarchia kolekcji
    2. interfejsy Collection, Set, List, Map
    3. pojęcie kolekcji uporządkowanej i posortowanej
    4. klasy kolekcji z uwzględnieniem powyższych pojęć
    5. metody equals i hashCode
    6. interfejsy Clonable/Comparable
    7. głęboka kopia kolekcji
    8. kolekcje a dostęp współbieżny
  7. Wejście / wyjście
    1. dostęp do systemu plików za pomocą klasy File
    2. dostęp do systemu plików za pomocą interfejsu Path i klasy Files (od Java SE 7)
    3. strumienie binarne i znakowe
    4. RandomAccessFile
    5. standardowe wejście/wyjście
    6. kompresja
    7. serializacja (interfejs Serializable)
  8. Przetwarzanie tekstu
    1. szczegóły klasy String
    2. bufory tekstowe (StringBuilder, StringBuffer)
    3. wyrażenia regularne
    4. atomizacja (StreamTokenizer, StringTokenizer, Scanner)
    5. podstawy lokalizacji i formatowania
    6. obsługa daty i czasu w Javie
  9. Programowanie wielowątkowe
    1. pojęcie wątku, cykl życia wątku
    2. tworzenie wątku w Javie (Thread i Runnable)
    3. synchronizacja, zagrożenia synchronizacji
    4. wysokopoziomowe zarządzanie wątkami (Executor)
  10. Elementy programowania sieciowego
    1. podstawy architektury TCP/IP
    2. obsługa URL
    3. bezpośrednia obsługa gniazd UDP i TCP
    4. informacje o innych możliwościach obsługi komunikacji (serwlet, usługa sieciowa)
  11. Elementy graficznego interfejsu użytkownika (na przykładach)
    1. technologie AWT i Swing
    2. najważniejsze komponenty Swing: okno, menu, pola tekstowe, pola i listy wyboru, przyciski
    3. obsługa zdarzeń i powiązanie GUI z aplikacją
    4. podstawy rozmieszczania i formatowania elementów GUI
  12. Podstawy testowania, badania i podnoszenia efektywności aplikacji
    1. debugowanie
    2. profilowanie
  13. Pomocnicze biblioteki i technologie
    1. logowanie zdarzeń
    2. testy jednostkowe
    3. użyteczne biblioteki narzędziowe, w szczególności Apache Commons
    4. sposoby budowania aplikacji

Opinie uczestników

  • Prowadzący - złoty człowiek, wyjątkowo tłumaczy, każdy temat wydaje się lekki i przyjemny.

    IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ