Powrót do katalogu

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Termin sugerowany
2021-05-19
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

2 200 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału
Termin sugerowany
2021-06-09
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

2 200 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
Zgłoś chęć udziału

Warsztat programisty > Gradle

Szkolenie: Budowanie i testowanie aplikacji z Gradle

Kod: [J-GRADLE]
Pobierz program

Cel szkolenia

Szkolenie wprowadzi uczestników w możliwości narzędzia Gradle służącego do budowy rozmaitych aplikacji tworzonych w języku Java. Omówiona zostanie składnia wielu skryptów obsługujących proces budowy od najprostszych do złożonych aplikacji wdrażanych na serwery JEE.

Szkolenie jest praktyczne. Stosujemy skuteczną i sprawdzoną metodykę nauczania składającą się z cyklicznych sesji krótkiego wykładu, przykładów i warsztatów praktycznych dla każdego zagadnienia. Każdy z uczestników otrzyma kod źródłowy warsztatów oraz wydrukowaną całkowitą treść szkolenia (w segregatorze).

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do programistów Java, projektantów i administratorów serwerów WWW pragnących poszerzyć zakres swoich umiejętności poprzez poznanie narzędzia Gradle.

Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza na temat programowania w języku Java (kurs J-PD) oraz podstawowa znajomość XML.

Czas i forma szkolenia

21 godzin (3 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Podstawy Groovy
    1. Używanie Groovy Console
    2. Podstawy składni
    3. Dynamiczne typowanie
    4. Strings
    5. Closures
    6. Collections i iterators
    7. Properties
    8. File I/O
  2. Wprowadzenie do Gradle
    1. Imperative build styles
    2. Declarative build styles
    3. Convention over configuration
    4. Modeling by convention
    5. Graf zależności
    6. Używanie Gradle z Command-Line
    7. Używanie Gradle Graphical User Interface
  3. Zadania (ang. tasks)
    1. Deklarowanie zadania
    2. Akcje zadania
    3. Konfiguracja zadania
    4. Fazy pracy Gradle
    5. Właściwości zadania
    6. Typy zadania
    7. Zamiana zadań
    8. Omijanie zadań
  4. Pluginy
    1. The Gradle plugin model
    2. Java plugin
    3. WAR plugin
    4. EAR plugin
    5. PMD plugin
  5. Praca z plikami
    1. Lokalizowanie plików
    2. Kolekcje plików
    3. Drzewa plików
    4. Kopiowanie plików
    5. Filtrowanie i modyfikowanie plików
  6. Zarządzanie zależnościami
    1. Deklarowanie zależności
    2. Konfiguracje
    3. Repozytoria
    4. Publikowanie artefaktów
    5. Cache zależności
  7. Cykl budowania
    1. Fazy
    2. Pliki ustawień
    3. Multi-project builds
    4. Inicjalizacja
    5. Konfiguracja i wykonanie pojedynczego projektu budowy
  8. Własne zadania
    1. Adnotowanie akcji zadania
    2. Adnotowanie wejścia i wyjścia plików
    3. Build file, buildSrc, położenie zewnętrznych plików JAR
    4. Korzystanie z klasy zadania w innym projekcie
  9. Własne pluginy
    1. Filozofia pluginów: rozszerzanie DSL
    2. API pluginów
    3. Konwencje pluginów
    4. Pakowanie pluginów
  10. Logging
    1. SLF4J
    2. Przekierowanie System.out.println()
    3. Poziomy logowania
  11. Integracja z IDE
  12. Integracja z Maven

Opinie uczestników