Powrót do katalogu

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Termin sugerowany
2019-11-25
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

700 / 1 dni
Zgłoś chęć udziału
Termin sugerowany
2019-12-16
Warszawa

Zapisz się jako pierwszy!

700 / 1 dni
Zgłoś chęć udziału
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
Zgłoś chęć udziału

Inżynieria oprogramowania > Analiza i projektowanie systemów IT > UCD

Szkolenie: Udostępnianie usług publicznych w środowisku elektronicznym

Kod: [U-GOV-USL]
Pobierz program

Wprowadzenie

Od wielu lat polskie urzędy, wzorem ich zachodnich odpowiedników, przekształcają swoje strony internetowe w bramy dostępu do posiadanych zasobów i usług informacyjnych. W przypadku naszego kraju jest to jednak zadanie wyjątkowo skomplikowane: usługi mogą być udostępniane w serwisie własnym urzędu (tzw. e-urząd), na poziomie wojewódzkim (wrota wojewódzkie) oraz na poziomie ogólnokrajowym (portal e-PUAP).

W przypadku wielu urzędów widać, że o ile usługi od strony technicznej organizowane są coraz lepiej (odpowiadają za to głównie informatycy urzędów i wyspecjalizowane firmy), to jednak warstwa informacji, połączona z konkretnymi usługami, pozostawia wiele do życzenia.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przybliżenie jego uczestnikom problematyki udostępniania oraz organizacji usług publicznych w środowisku elektronicznym, a w tym architektury wybranych serwisów.

Po zakończeniu szkolenia aktywny uczestnik potrafi m.in.:

  • Dokonać oceny użyteczności platformy udostępniającej e-usługi
  • Przygotować informację na stronę internetową nt. usługi w sposób przyjazny dla użytkowników
  • Wprowadzić porządek tematyczny w zakresie usług na stronie internetowej
  • Aktualizować swoją wiedzę w powyższych kwestiach poprzez sięganie do wzorców zachodnich
  • Wprowadzić rozwiązania usprawniające organizację usług
  • Wybrać właściwą platformę udostępniania usług (e-urząd, portal wojewódzki, e-PUAP).

Szkolenie nie obejmuje m.in. następujących tematów:

Adresaci szkolenia

Adresatami szkolenia są pracownicy urzędów i innych instytucji publicznych odpowiedzialni za organizację dostępu do usług publicznych w środowisku elektronicznym.

Czas i forma szkolenia

7 godzin (1 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. E-Urzędy:
    1. Stosowane rozwiązania
    2. Najczęściej popełniane błędy
    3. Portale wojewódzkie:
    4. Podstawy prawne
    5. Stosowane rozwiązania
    6. Najczęściej popełniane błędy
  2. E-PUAP:
    1. Podstawy prawne
    2. Stosowane rozwiązania
    3. Najczęściej popełniane błędy
  3. Porządkowanie usług:
    1. Według cech formalnych, w tym właściwości geograficznej
    2. Według grup docelowych
    3. Przy wykorzystaniu charakterystyk przedmiotowych
    4. Projektowanie sytuacyjne (wydarzenia życiowe)
    5. Przykłady rozwiązań stosowanych w innych krajach:
      1. Australia
      2. Irlandia
      3. Stany Zjednoczone
      4. Kanada
      5. Warsztaty – organizacja informacji na stronie internetowej wybranej instytucji

Opinie uczestników