Podstawowym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz pogłębienie zrozumienia słuchacza w zakresie problematyki identyfikowania szans, projektowania rozwiązań i budowania kompleksowych rozwiązań IT, których celem jest wdrożenie w Organizacji Cyfrowych Produktów, który pozwoli na dostarczenie Klientom usług i produktów, które mogą zaistnieć dzięki technologii. Na początku szkolenia przedstawiona jest problematyka tego typu rozwiązań, a następnie przedstawiony jest szeroki przegląd rozwiązań i trendów panujących w IT, w odniesieniu do tejże problematyki.
Omawiane są praktyczne aspekty zastosowań poszczególnych technologii i rozwiązań architektonicznych na przykładzie takich Cyfrowych Produktów jak Netflix, Uber, Fintechy kredytowe.
Szkolenie kierowane jest do Architektów, Projektantów, Analityków, oraz Konsultantów IT. Do wszystkich tych, którzy chcą zapoznać się z aktualnymi kierunkami rozwoju branży IT, którzy potrzebują pozyskać i pogłębić wiedzę o nowoczesnych technologiach, architekturach i rozwiązaniach informatycznych oraz którzy chcą poznać nowe modele biznesowe, cyfrowe wymagania do technologii oraz rozwój metodyk wytwarzania cyfrowych rozwiązań.
21 godzin (3 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.
Dzień I - Blok A - Wprowadzenie w Digital Product Management
Digital Product Management
Cykl życia Produkty Cyfrowego
Skład zespołu Produktowego
Product Management vs AGILE
Cyfrowe Modele Biznesowe:
Kategoryzacja Modeli Biznesowych ze względu na użycie Technologii
Porównanie Modeli Analogowych i Cyfrowych
Telewizja Cyfrowa vs Netflix
MyTaxi vs Uber
Zakup ubrań vs Leasing ubrań
Dzień I - Blok B - Architektura Cyfrowych Produktów
TOP 5 Architektur dla Cyfrowych Produktów
Mikrokernel
Mikroservices
Event Sourcing
Trendy rozwoju Cyfrowych Produktów
Cloud
Kontenery
Usługi Treści
Wzorce architektoniczne dla Cyfrowych Produktów
Dostępność
Zarządzanie danymi
Projektowanie i implementacja
Obsługa komunikatów
Zarządzanie i monitorowanie
Wydajność i skalowalność
Odporność
Bezpieczeństwo
Katalog wzorców Cloud
Manifest 12 Factors App
Dzień II - Blok C - Metodyka wytwarzania Cyfrowych Produktów
Narzędzia identyfikacja potrzeb i wymagań
Event Storming
Service Discovery
Lejek wymagań
Model finansowania Cyfrowego Produktu
RoadMapa Sprintów
Podejście do utrzymania i rozwoju Cyfrowego Produktu
Dzień II - Blok D - Korzyści z wdrożenia Cyfrowych Biznesów
Zmiana kultury Analogowej w Cyfrową
Transformacja w miejsce Restrukturyzacji
Ewaluacja KPI wydajnościowych w użytecznościowe
Cyfrowe wartości i cyfrowy Leadership
Dzień III – Symulacja Digital Product Management – od pomysłu do wdrożenia.