Powrót do katalogu

VOUCHERY SZKOLENIOWE 2024/2025 R.
Kup w 2024 r.  - wykorzystaj do końca przyszłego roku!
Potrzebujesz wykorzystać budżet szkoleniowy w bieżącym okresie rozliczeniowym? Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Kupując voucher już teraz, zachowujesz gwarancję stałej ceny, a szkolenie możesz zrealizować w przyszłym roku.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Podaj maila aby obejrzeć webinar z Node.js

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i produktach oferowanych Czytaj więcej przez Vavatech Sp z o.o. Zgodę możesz cofnąć w każdym czasie.
Zaproponuj własny termin
Postaramy się uruchomić nowy termin dla Ciebie
3 500 / 3 dni
Zgłoś chęć udziału

Back-End > Java

Szkolenie: Programowanie reaktywne w Javie z Reactorem i Springem

Kod: [programowanie-reaktywne-Java]
Pobierz program

Wprowadzenie

Pierwsze dwa dni szkolenia zdominowane są przez zadania praktyczne (60%), niemniej jednak już na samym początku duży nacisk kładzie się na teorię. Dzień trzeci jest w całości warsztatowy – tu wykorzystujemy wiedzę zdobytą podczas poprzednich dni szkolenia.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest głównie dla dwóch kategorii uczestników:

  • osoby, które mają doświadczenie w programowaniu w Javie i Springu i chcą w praktyczny sposób nauczyć się programowania reaktywnego z wykorzystaniem ww. narzędzi,
  • osoby, które mają już praktyczne doświadczenie w programowaniu reaktywnym, ale czują potrzebę lepszego poznania teorii.

Wymagania wstępne:
Znajomość języka Java oraz frameworka Spring na poziomie średniozaawansowanym.

Uwaga:
Przedstawiony ramowy program szkolenia może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb Klienta.

Czas i forma szkolenia

21 godzin (3 dni x 7 godzin), w tym wykłady i warsztaty praktyczne.

Plan szkolenia

  1. Wprowadzenie do programowania reaktywnego
    • Definicja
    • Powody wprowadzenia podejścia reaktywnego
      • Marnotrawstwo zasobów
      • Problemy ze skalowalnością
    • Demo - porównanie wydajności aplikacji w sposób niereaktywny i reaktywny
    • Kiedy nie stosować podejścia reaktywnego
  1. Strumienie reaktywne jako specyfikacja programowania reaktywnego
    • Komponenty (kod, testy, specyfikacja tekstowa)
    • Interfejsy
      • Publisher- nadawca elementów
      • Subscriber- odbiorca elementów
      • Subscription- połączenie między nadawcą a odbiorcą
    • Przebieg subskrypcji (początek, elementy żądania, koniec)
    • Ciśnienie wsteczne i nieograniczona subskrypcja
    • Przegląd zaawansowanych reguł subskrypcji
  1. Ramy reaktora
    • Ogólny opis
    • Monooraz Fluxjako klasy podstawowe
    • Marmurowe diagramy
    • Flux- strumień wielu elementów.
      • Tworzenie z istniejących elementów
      • Tworzenie programowe
    • Mono- strumień pojedynczego elementu
    • Subskrypcja strumieni
      • Poprzez wywołania zwrotne
      • przez BaseSubscriber.
    • Anulowanie subskrypcji
  1. Operatorzy
    • Jak działają operatorzy
      • Podłączanie do łańcucha subskrypcji
      • W górę, w dół
    • Mapowanie
      • synchroniczny ( map())
      • Asynchroniczne ( flatMap()concatMap())
    • Filtrowanie ( filter()take()skip())
    • Zmniejszanie ( reduce())
    • Łączenie strumieni
      • Tego samego typu ( merge()concat())
      • Różne rodzaje ( zip())
    • Zależności czasowe
      • Elementy opóźniające ( delayElements())
      • Wyzwalanie jednego strumienia przez inny ( then())
    • Tworzenie własnych operatorów ( transform())
    • Jak wybrać operatora, którego potrzebujesz – praktyczne wskazówki
  1. Obsługa błędów
    • Sygnalizacja błędu zamiast zgłaszania wyjątku
    • Wymiana sygnału błędu
      • Używanie elementu
      • Korzystanie z sekwencji
    • Ponowne mapowanie błędów
    • Dodatkowe działanie w przypadku wystąpienia błędu
    • Ponowna subskrypcja strumienia
  1. Testowanie
    • Przedstawiamy klasy pomocnicze testów Reactor
    • StepVerifier- weryfikacja danych emitowanych przez strumień
      • kreacja
      • Łańcuch twierdzeń
      • Przeprowadzanie testu
      • Wirtualny minutnik
    • TestPublisher- możliwość manipulowania emisją danych do strumienia
      • kreacja
      • Emitowanie danych
  1. Debugowanie
    • Analiza stosu wywołań reaktora
    • Włączanie trybu debugowania
      • Jako globalny hak
      • Jako agent Java
    • Punkty kontrolne
    • Rejestrowanie zachowania strumienia przy użyciu log()operatora.
  1. Wielowątkowość
    • Schedulerjako abstrakcja wyboru nici
    • Predefiniowane i niestandardowe harmonogramy
    • Zmiana wątku publikacji elementu - publishOn()operator.
    • Zmiana wątku tworzenia elementu - subscribeOn()operator.
    • Równoległe przetwarzanie danych w strumieniu
  1. Typowe pułapki programowania reaktywnego
    • Brak abonamentu
    • Zbyt chętnie operacje
    • Operacje blokujące w wątkach nieblokujących
    • Nadmiar operatorów
    • Ręczne tworzenie strumieni
  1. Framework Spring - podejście reaktywne
    • Reaktywny stos sprężynowy - opis ogólny
    • Reaktywny serwer HTTP - WebFlux
      • Podejście adnotacyjne
      • Podejście funkcjonalne
      • Technika SSE (Server-Sent-Events).
      • WebSockets
    • Reaktywny klient HTTP - WebClient
      • Stworzenie i wykorzystanie
      • Połączenie kilku operacji
  1. Warsztaty - implementacja gry MasterMind w podejściu reaktywnym z wykorzystaniem Springa
    • Przedstawienie wymagań, ogólny zarys architektury i dostarczonych narzędzi
    • Wykonanie części serwerowej
    • Implementacja części klienckiej

Opinie uczestników