Plan szkolenia
1. Architektura
○ Paradygmat programowania obiektowego
○ Koncepcja programowania zdarzeniowego, event-driven
○ Architektura ekosystemu Apple, iOS, iPadOS, tvOS, watchOS, macOS
2. Xcode
○ Charakterystyka środowiska Xcode
○ Debugowanie i profilowanie
○ Techniki refactoringu
○ Praca z urządzeniami wirtualnymi
3. Projekt
○ Struktura projektu
○ Tworzenie projektów, uruchamianie
○ Konfiguracja i profile developerskie
4. Git
○ Konfiguracja zdalnego repozytorium kodu
○ Postawy pracy z repozytorium Git z poziomu Xcode
5. Swift
○ Zarządzanie danymi, zmienne, ich typy
○ Techniki pracy z instrukcjami sterującymi
○ Definiowanie klas i struktur, właściwości i metody, praca z obiektami
○ Funkcje i wyrażenia
○ Mechanizm dziedziczenia i polimorfizm
○ Koncepcja zarządzania pamięcią w Swift, ARC
○ Techniki pracy z protokołami
Implementacja rozszerzeń
○ Typy generyczne
○ Obsługa błędów
6. Kolekcje
○ Praca z tablicami, słownikami, zbiorami
○ Techniki iterowania, sortowania, mapowania, wyszukiwania i
filtrowania danych
○ Praca z tekstem
○ Konwertery i formatowanie danych
○ Operacje na plikach