Plan szkolenia
1. Przygotowanie projektu
• konfiguracja projektu pod URP (Uniwersal Render Pipeline)
• konfiguracja projektu pod HDRP (High Definition Render Pipeline)
• wymiana materiałów w projekcie – dostosowanie ich do RP
• omówienie podstawowych różnic względem standardowego renderera Unity
2. Materiały
• poznanie zaawansowanych możliwości materiałów
• analiza kanałów na teksturach
• optymalizacja tekstur na materiałach
• samodzielne tworzenie zaawansowanych tekstur dla materiałów
• materiały emitujące światło
3. Oświetlenie w URP
• rodzaje świateł i tryby ich pracy
• oświetlenie sceny ze Skybox
• wypiekanie światła w scenie
• reflection Probes – optymalne odbicia w scenie
• Light Probes – próbkowanie i zapisanie światła w przestrzeni
4. ShaderGraph – tworzenie własnych shaderów
• tworzymy model do eksperymentów w ProBuilder
• najprostszy shader – zmiana koloru
• poznajemy możliwości i zasady tworzenia grafu shader’a
• uzupełniamy informacje na modelu (UV, Vertex Color, itp.)
• wykorzystanie node’ów globalnych (Fresnel, Time, ScreenPosition, itp.)
5. Interaktywne wykorzystanie shaderów w gameplay
• tryb niewidzialności
• Noktowizor
• Glow
• Shield
6. Efekty Post-Process dla Kamery
• konfiguracja Post-process stack
• tworzenie efektów globalnych
• podział na strefy z zastosowaniem komponentu Volume
• płynna zmiana parametrów przy zmianie stref
7. Global Illumination – szczegółowe informacje
• czym jest globalna iluminacja i jak działa
• parametry materiałów wpływające na światło w scenie
• celowa zmiana parametrów dla uzyskania konkretnych efektów
• kiedy używać, a kiedy nie
8. Zaawansowany interfejs użytkownika
• wymiana stylu graficznego dla interfejsu
• możliwe przejścia ni animacje na aktywowanych kontrolkach
• tworzenie wjeżdżających i pojawiających się paneli
• animowanie pod-obiektów interfejsu
• komunikacja pomiędzy komponentami
• tworzenie kontrolek interfejsu w runtime
• automatyczny Layout kontrolek o zmiennej ilości lub rozmiarze
9. Wstęp do fizyki w grach
• podstawowe informacje i konfiguracja obiektów
• materiały fizyczne i parametry zderzeń obiektów
• eksperymenty z grawitacją
• połączenia między obiektami